Umieszczone tutaj dane przeznaczone są do aktualnej wersji programu, w starszej wersji PZ były także dołączone do plików MAP. Obeznie PZ mają całkiem inny format i są wyświetlane na ekranie, tak że jeśli komuś wystarczą same PZ nie musi ładować duzych map, wystarczy jakakolwiek, np. granica polski, dostępna w zestawie jaki można zciągnąc z tej strony.

!!!!!! DO NORMALNEJ PRACY ZALECANE I WSKAZANE JEST WCZYTYWANIE MAP W WERSJI BINARNEJ !!!!! Prosze o przeczytanie też uwag odnoście POLAR-ów dla szybowców z balastem.

Najważniejsza zmiana co do samych MAP w stosunku do wersji umieszczonej na stronie H.Biereckiego polega oczywiście na uzupelnieniu MAPY STREF LOTNICZYCH, jest to zrobione na podstawie informacji dostępnych na http://www.amc.pata.pl/ i aktualnych na dzień 30,07,2004. Z wyłaczeniem paru stref EPR w których jedynym ograniczeniem jest zakaz przekraczania prędkości dźwięku, ale tym ograniczeniem narazie nikt z nas sobie nie będzie zaprzątał głowy :-). Po kolei postaram się pokrótce omówić dostępne pliki. Proszę przeczytać to końca.
Na początek CAŁA MAPA. Jest to archiwum zawierające TRZY wersje mapy:
- > polska_ter - jest to pełna mapa łącznie z odwzorowaniem powierzchni, (mniejwięcej :-))
- > polska - jest to pełna mapa ale bez tła będącego odwzorowaniem powierzchni, zdecydowanie bardziej czytelna
- > polska_min - a to jest wersja minimum, czyli granica polski, strefy i większe miasta w postaci punktów
Aby kożystac z tych map należy przegrać zawartość całego archiwum do PDA. Jeśli korzystamy z wersji uproszczonych, możemy przegrać tylko potrzebne pliki składowe. Można też podejrzeć jak wyglądają Pliki główne i poprzez edycję wybrać interesujące nas elementy.

!!!!!! ZALECANE !!!!!

Aby przyśpieszyć proces wczytywania przygotowałem te same mapy tylko w wersji binarnej i wydaje mi się że korzystanie z nich jest bardziej wygodne. Jeśli ktoś potrzebuje jakiś niestandardowych map, złożonych z opisanych wcześniej elemętów może sam zrobić taką wersję mapy , wybierając "zapisz mapę binarną" z menu programu, po wczytaniu interesującej go części. Dodatkowo można określić też fragmęt jaki pokazuje się po uruchomieniu programu, aby nie powiększać na początku dla uzyskania interesującego nas obszaru. W tym celu należy wyedytować plik podstawowy interesującej nas mapy i zmienić wspołżędne narożników (górnego lewego i dolnego prawego, jest to pierwsze dwanaście pozycji oddzielonych przecinkami. I ewentulanie zamienić na mapę binarną.
Mapy binarne - MAPA PEŁNA --- MAPA OGRANICZONA --- MAPA MINIMUM

Nie wiem jak mapy te będą wyglądały na ekranie w skali szarości, nie miałem na czym sprawdzić, polecam także wczytywanie do urządzeń w wolniejszymi procesorami mapy w wersji binarnej i w opcji minimalnej.

Teraz pozostałe pliki:
AGL czyli mapa poziomu powierzchni potrzebna przy wykorzystaniu niektórych funkcji programu. Należy rozpakować i przegrać do PDA, następnie wskazać w programie do wczytania.
AGL

PZ
Zmiana w PZ w stosunku do wersji poprzedniej polega głównie na dostosowaniu do nowej wersji programu. Jeśli ktoś ma jakieś punkty które powinny się tam znaleźć proszę o podesłanie postaram się je dodać. Można także stworzyć pliki z przeznaczeniem naprzykład do konkretnych zawodów itp.
PZty

PZ LESZNO 2004 PZty Leszno plik z PZ na Mistrzostwa Polski w Lesznie 2004, dane na podstawie plików dostępnych na stronie zawodów.
PZ Częstochowa 2004 PZty Częstochowa plik z PZ Częstochowskimi, dane dostarczone przez Andrzeja Kusińskiego.
PZ Ostrów PZty Ostrów plik z PZ Ostrowskimi.
PZ Żar PZty Żar plik z PZ Żar.
PZ Pila PZty Pila plik z PZ Pila.
PZ Pila PZty Krosno plik z PZ Krosno.
PZ Deblin PZty Deblin plik z PZ Deblin.
PZ Rybnik PZty Rybnik plik z PZ Rybnik.

I na koniec pliki biegunowych POLAR. Tutaj zamieszczone pliki powstały na podstawie wykresów z Instrukcji urzytkowania w locie w przypadku szybowców z balastem są dwie wersje i polecam stosowanie przy zatankowanym szybowcu wersji z literką "W" i dodatkowo ustawić w programie przelicznik masy, odpowiednio do swojej wagi itp, dane do takiego przeliczenia są w każdym pliku POLAR. Z mojego dotychczasowego doświadczenia wynika że po zastosowaniu tych zaleceń program liczy doloty BARDZO DOBRZE.
POLAR

To byłoby narazie na tyle:) Prosze o uwagi i sugestie a postaram się je uwzględnić w ewentualnych uaktualnieniach. kontakt z adresu e-mail należy usunać " * ", mail without " * "
Tutaj można zciągnąć program "GPS_LOG" GPS_LOG

Pozdrawiam, Dariusz Kulik